Chcete zefektivnit operace ve skladu? Digitalizujte procesy!

Efektivní operace ve skladu jsou klíčové pro spokojenost zákazníků. Každá minuta navíc, kterou pracovník ztrácí kvůli neefektivním procesům, představuje ztrátu drahocenného času. Ta se poté promítá do menšího množství vyřízených zakázek za hodinu a menšího množství uskutečněných objednávek za den. Proto je třeba vyvinout větší úsilí k eliminaci operací založených na časově náročném papírovém zpracování, a to napříč celým procesem.
Chcete zefektivnit operace ve skladu? Digitalizujte procesy!

Když operace ve skladu běží hladce, bez přerušení a zbytečných prostojů, jsou pro zákazníky prakticky neviditelné – zásoby odpovídají poptávce, a zákazníci tak nemusí čekat, až bude zboží naskladněno, jsou dodržovány slíbené dodací lhůty a zákaznici mohou svoji objednávku sledovat, a spolehlivě tak zjistit přesný den doručení.  Když však tyto operace nefungují efektivně, zákazníci si mohou problému rychle všimnout. Opožděné dodávky, vadné zboží nebo chybějící produkty mohou naznačovat, že společnost nezvládá koordinovat pracovní procesy, a v očích zákazníků klesá image podniku. To může vést ke snížení důvěry a zároveň snížení objemů prodeje.

Technologie pro zvýšení produktivity ve vašem skladu vám pomůže bojovat s dlouhodobými problémy s nepřesností a neefektivností pracovních operací. Data získaná pomocí inteligentního softwaru a moderních zařízení mohou pomoci identifikovat riziková místa, která vyžadují výrazné zlepšení, a umožňují vytvářet optimalizované pracovní postupy, lépe využívat dostupný prostor a snižovat chyby napříč celým skladem. Tato inteligentní technologie vám zároveň pomůže zvýšit přesnost řízení zásob a zlepšit výstup veškerých operací. Výsledkem bude sklad, který je připraven plnit požadavky svých zákazníků, je schopen přizpůsobit se měnícím se okolnostem a dodávat produkty k maximální spokojenosti.

Avšak pozor, ne všechny technologie jsou vhodné pro použití ve skladech, a dokonce i ty, kterou jsou navrženy pro sklady, musí být správně konfigurovány, implementovány a využívány, aby přinesly viditelné výsledky. Při přípravě digitalizovaných operací a modernizaci skladu věnujte čas přípravě vhodné strategie. Ta by měla zohlednit především:

Integraci moderního softwaru a zařízení se skladovým a podnikovým systémem

Technologie ve skladech v současnosti zasahuje snad již do všech operací, a společnosti, které se i nadále spoléhají pouze na papírové zpracování, výrazně zaostávají za konkurencí. Přitom moderní systémy pro digitální správu majetku a zásob a automatizaci procesů pomáhají optimalizovat operace ve skladu tak, aby přinášely maximální účinnost, přesnost a rychlost.

S pomocí čárových kódů a RFID štítků budete mít přehled o všech klíčových datech napříč celým zásobovacím procesem. To vám usnadní operace jako vychystávání zboží podle zón uložení, navigace vysokozdvižných vozíků, správa úrovně zásob atd. Využívání moderních technologií zároveň pomáhá snižovat množství chyb a zvyšovat dlouhodobou výkonnost.

Software však představuje jen polovinu řešení. Abyste mohli pracovat s informacemi v reálném čase, potřebujete spolehlivá zařízení pro sběr dat, jako jsou snímače kódů, mobilní terminály, případně jiný vhodný hardware. V tomto případě odolejte pokušení nakupovat levnější zařízení z nižších tříd. Kvalitní hardware v kombinaci s kompatibilním softwarem jsou klíčem k zajištění bezproblémové funkčnosti

Pro příklad - spárování vaší průmyslové tiskárny se správným softwarem pro správu štítků umožňuje pracovníkům ve skladech sledovat a udržovat jejich kvalitu v reálném čase. To pomáhá eliminovat nutnost předtisku nebo upravování štítků. Navíc je možné integrovat údaje o stavu zásilky do systémů distribučních partnerů pro její snazší sledování. 

Plynulost pracovních postupů

Pracovníci ve skladech tráví obrovské množství času přesouváním se napříč skladem, a ztrácí tak drahocenný čas. Propojením úkolů tak, že pracovník zvládne plnit doplňkové úkoly při vykonávání svých hlavních pracovních povinností (například přepravení jiné palety při cestě pro požadovanou zásilku), pomáhá snižovat prostoje a množství neproduktivních úkonů. Efektivní správa pracovních postupů umožňuje integraci jednotlivých úkolů, a připívá tak k maximální produktivitě a snižování nákladů.

Kombinace softwaru a špičkových hardwarových zařízení a senzorů umožňuje celkové zefektivnění vašich procesů. Rozdělování úkolů a komunikace v reálném čase pomocí mobilních terminálů pomáhá šetřit nezanedbatelné množství času. 

Eliminaci zbytečného papírování a neefektivní komunikace

Manuální procesy jsou náchylné k chybám a nepřesné informace mohou stát vaši společnost značné náklady. Pracovní postupy založené na papírovém zpracování způsobují nepřesnost a nedostupnost klíčových metrik. To představuje riziko především pokud jde o kontrolu zásob. Spokojenost zákazníků závisí na dostupnosti správných položek ve správném čase, a to je možné pouze v případě, že máte neustálý přehled o aktuálním stavu svých zásob a jejich přesném umístění. Tím navíc můžete předcházet nákladům v důsledku nadměrných nebo naopak nedostatečných zásob.

Ukládání informací do digitálních systémů pomocí automatizovaných nástrojů pro sběr dat v porovnání s ručním zadáváním dat nebo uchováváním důležitých informací v papírové podobě zvyšuje přesnost a rozšiřuje viditelnost vašich operací. Tím se zefektivňuje provoz nejen vašeho skladu, ale celého dodavatelského řetězce. Digitalizace umožňuje přístup k souhrnným statistikám a údajům shromážděných pomocí všech používaných skenerů, mobilních terminálů, senzorů apod. Díky tomu můžete snáze vyhodnotit, které procesy fungují dobře, a které je potřeba vylepšit. Tím se bude efektivita vašeho skladu zvyšovat dlouhodobě.

Přestože přechod na digitalizované operace znamená vynaložení určitých počátečních nákladů, technologické změny, které zavedete, povedou v konečném důsledku ke snížení nákladů a zároveň i dopadu na životní prostředí spojených s neustálým tištěním seznamů, manuálů, reportů apod. Modernizace také nemusí proběhnout najednou – můžete zaujmout strategický přístup a investovat nejprve do nejdůležitějších procesů a operací a postupně svoje technologické vybavení rozšiřovat.

Získání viditelnosti a sledovatelnosti v reálném čase nebylo nikdy důležitější. Správné softwarové i hardwarové vybavení vám umožní zlepšit přesnost plnění úkolů, minimalizovat plýtvání časem i materiály a zvýšit celkovou efektivitu práce. Díky vhodné technologii můžete rovněž spravovat větší množství zásob a zvládnete vyřídit více objednávek v kratším čase. Na trhu je k dispozici široký výběr snímačů kódů, mobilních terminálů, tiskáren etiket a dalšího potřebného vybavení, stačí si jen vybrat. Nevíte si rady s výběrem zařízení, které bude vhodné právě pro vaše operace? Náš tým vyškolených a certifikovaných odborníků vám poradí a navrhne optimální řešení pro vaše aplikace.

KONTAKTUJTE NÁS:

obchod@datascan.cz+420 545 215 558

Datascan - systémy automatické identifikace
✖ Zavřít

Poptávka

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů pro potřeby vyřízení záležitostí spojených s mým požadavkem.