Jak mohou tablety pomoci s návratem zákazníků do kamenných prodejen?

Věděli jste, že před vypuknutím pandemie COVID-19 dával každý čtvrtý spotřebitel přednost nákupům v kamenných prodejnách oproti nákupům online, protože má rád pomoc a asistenci poskytovanou ochotnými asistenty prodeje?  Věděli jste také, že více než polovina lidí upřednostňuje nakupování v obchodě, protože si mohou produkty prohlédnout a vyzkoušet tak, jak jim online nakupování neumožňuje?
Jak mohou tablety pomoci s návratem zákazníků do kamenných prodejen?

Podle studie společnosti Zebra 2020 Shopper Study zákazníci před pandemií oceňovali tyto možnosti, které jim umožňuje pouze nakupování přímo v prodejně, a zdá se, že COVID-19 toto nadšení příliš neutlumil. Davy lidí se hrnuly do prodejen hned, jak to bylo opět možné.

To ale neznamená, že nemohou odejít s prázdnýma rukama. Zákazníci očekávají jistou formu „okamžitého uspokojení“. Přicházejí do prodejny, protože věří, že si budou moct koupit to, co chtějí nebo potřebují, přímo na místě. Očekávají rozmanitost a velký výběr produktů, z nichž si mohou vybrat. Každý obchodník ale ví, že není možné mít vždy každou velikost, každou barvu, každé provedení, … dostupné v každé prodejně. Může se tak stát, že zákazník v prodejně nenajde právě to zboží, které hledá.

Proto je tak důležité vybavit pracovníky v prodejnách (případně rovnou i zákazníky) nástroji pro asistovaný prodej, které jim umožní okamžitě zkontrolovat zásoby na skladě, v jiné prodejně nebo v centrálních skladech a vyhledat požadované zboží. I v případě, že musíte zákazníka nasměrovat k nákupu zboží online, stále plníte jeho přání, a tak poskytujete onen pocit okamžitého uspokojení. Navíc, pokud prodáváte zboží upravené na zakázku jako nábytek, automobily nebo potřeby pro kutily, pracovníci ocení rozšířené možnosti asistovaného prodeje, aby dokázali uspokojit všechny požadavky zákazníků, a ti odcházeli spokojení i přesto, že zboží bude doručeno později.

Maloobchodníci jsou pod rostoucím tlakem, aby dokázali zajistit personalizovanou zkušenost za extrémně krátký čas. Mnozí tak zvažují, jak by mohli zlepšit své plánování a správu zásob, a přizpůsobit se rostoucím požadavkům na asistovaný prodej, a to i za současné nejisté situace a při dodržování protiepidemiologických opatření.

Co můžete udělat pro zkvalitnění vašich služeb a vylepšení zákaznické zkušenosti při nákupu v prodejně, abyste zároveň dokázali zajistit dostatečnou bezpečnosti zákazníků i zaměstnanců?

Vybavení pracovníků v první linii technologickými nástroji, které jim pomohou plnit všechna přání zákazníků, by mělo být prvním krokem na cestě k vylepšení zákaznické zkušenosti s nákupem ve vaší prodejně. Takovým nástrojem může být právě tablet s velkou dotykovou obrazovkou dobře čitelnou za jakýchkoliv světelných podmínek, vestavěným skenerem a možností zpracování plateb. Tablet mohou využívat jak pracovníci k vyhledávání informací či dokončování objednávek, tak přímo zákazníci pro samoobslužné vyřízení své objednávky nebo platby při dodržování dostatečných rozestupů. 

DATA | articles | 59-jak-mohou-tablety-pomoci-s-navratem-zakazniku-do-kamennych-prodejen_inl1.pngPokud se zaměřujete na prodej zboží přizpůsobeného na zakázku, vaši pracovníci i zákazníci jistě ocení mobilní zařízení s dostatečně velkou obrazovkou, které umožní jasně vizualizovat design produktu a usnadní tak rozhodnutí k nákupu. Ať už si kupují nový gauč, auto, kuchyňský kout nebo dort, zákazníci chtějí mít možnost produkt vidět a prohlédnout si jej ve 2D nebo dokonce 3D modelu – tak, jako by stál přímo před nimi. Tablety nabízejí dostatek prostoru pro pohodlné prohlížení produktů a zároveň jsou dostatečně mobilní, abyste mohli představit váš produkt zákazníkovi v podstatě kdekoliv, a to i při dodržování požadavků na udržování rozestupů.

Možnost zpracovat platbu a dokončit objednávku na jakémkoliv místě přináší další velkou výhodu – zákazníci nemusejí čekat v dlouhých frontách a prodejce se vyhne hromadění zákazníků v prodejně. Zákazníci tak budou spokojeni se svojí rychle vyřízenou objednávkou a zároveň nebudou vystaveni riziku přenosu virů.

Proč se vyplatí investovat do tabletů oproti vašim stávajícím technologiím?

Maloobchodníci i majitelé restaurací začínají přehodnocovat využití technologií, které dosud měli, aby zvýšili bezpečnost svých zaměstnanců i zákazníků, aniž by to negativně ovlivnilo zákaznickou zkušenost. V současnosti je však třeba podniknout rychlé kroky k opatření dostatečného technologického vybavení, které pracovníkům umožní rychlejší a flexibilnější odbavení zákazníků. Mnozí už totiž nechtějí trávit čas pomalým procházením uliček nebo se zdržovat v restauracích. Musíte být tedy schopní zajistit, aby vaši zaměstnanci dokázali asistovat každému zákazníkovi, a ten odcházel pokaždé spokojený, ať už s lahodným jídlem v ruce nebo s novým gaučem na cestě domů.

Problém je v tom, že někteří pracovníci jsou vybaveni mobilním terminálem s 5palcovým nebo menším displejem, který není dostatečný pro vyhledávání zboží nebo prezentaci 3D vizualizací. Jiní se spoléhají pouze na stolní počítače pro zpracovávání požadavků zákazníků a jejich objednávek, a poté je s tištěnými fakturami posílají k jiné pokladně. Další možností je, že pracovníci jsou vybaveni mobilními terminály, tablety nebo samostatnými skenery, které se osvědčily při sledování zásob a kontrole cen ve skladech, ale nehodí se ke zpracovávání objednávek se zákazníkem přímo na prodejně, protože nemají dostatečné POS schopnosti. Důsledkem toho pak může být, že požadované zboží je mylně považováno za vyprodané a zákazník odchází s prázdnýma rukama.

Proto má smysl vybavit pracovníky (zejména ty, kteří provádějí přizpůsobování produktů, prodejní podporu, zajišťují drive-through služby nebo pomáhají s vyřizováním objednávek) zařízením s dostatečně velkou obrazovkou, integrovaným skenerem a možností zpracování plateb, jakým je právě odolný tablet podnikové třídy

Tablety podnikové třídy nabízejí více prostoru na displeji oproti klasickým mobilním terminálům, a umožňují tak pohodlnější vyhledávání a prohlížení informací či procházení vaší nabídky. Díky tomu jsou pracovníci schopni flexibilněji reagovat na jedinečné požadavky každého zákazníka. Navíc díky nástrojům jako integrovaný snímač kódů nebo čtečka platebních karet, odolnému designu, který zvládne i případné venkovní využití, a řadě dostupného příslušenství se zařízení přizpůsobí každé aplikaci. Tablety jsou skvělým pomocníkem zejména pro asistovaný prodej, realizaci planogramů, vyplňování formulářů, samoobslužné odbavení nebo zadávání objednávek u kiosku nebo přímo u stolu.

Podívejte se na naši nabídku tabletů a vyberte si takový, který bude nejlépe vyhovovat vašim požadavkům. Prohlédněte si např. produkty ET1, ET50/ET55, ET51/ET56RT10, případně vysoce odolné tablety do náročnějšího prostředí. 

Nejste si jistí ohledně výběru správného zařízení právě pro vaši aplikaci? Neváhejte kontaktovat naše obchodní oddělení. Náš tým zkušených odborníků vám poradí s výběrem vhodného zařízení podle vašich specifických požadavků.

KONTAKTUJTE NÁS:

obchod@datascan.cz+420 545 215 558

Datascan - systémy automatické identifikace
✖ Zavřít

Poptávka

Odesláním formuláře souhlasím se zpracováním osobních údajů pro potřeby vyřízení záležitostí spojených s mým požadavkem.